top of page

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. 

Nasza szkoła otrzymała  30 tys. 

W ramach otrzymanego wsparcia zakupiono min.

  • Drukarka 3D Sygnis FlashForge Adventure 3 wraz z akcesoriami

  • Laptop do obsługi drukarki 3D Acer Chromebook Spin 512

  • Aparat fotograficzny Sony RX 100 III, statyw do aparatu

  • Zestaw oświetleniowy Softbox

  • Mikrofon Saramonic Vmic -Mini, mikroport Saramonic Blink 500 B1

  • Stacja lutownica Hot Air z grotem 2w1 z akcesoriami 

  • Mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami Forbot Arduino Uno Atmego 328 + materiały edukacyjne

  • Robot Photon +Edukacyjny zestaw z robotem, kartami pracy i scenariuszami

  • LEGO Education BricQ Motion Prime

  • Maszyna do szycia Łucznik Lena

W ramach akcji mającej na celu aktywne i kreatywne wykorzystanie sprzętu objętego projektem „Laboratoria Przyszłości” oraz wzbudzenie zainteresowania nowoczesnymi technologiami w dniu dzisiejszym do SP. im Bohaterów Operacji Most I zawitało Mobilne Laboratorium Przyszłości. Zajęcia warsztatowe prowadzone były przez edukatora.

Uczniowie z klas 3-8 zostali podzieleni na dwie grupy. Uczniowie poznali dodatkowe możliwości drukarki 3D, zalety programowania i robotyki oraz zagadnienia związane z SI - gdzie zobaczyli, jak jej używać, jakie stanowi zagrożenie oraz jakie stanowi korzyści? Zajęcia poruszały tematykę dynamicznych zmian, które związane są z robotyzacją, rozwojem sztucznej inteligencji i wirtualną rzeczywistością. Spotkanie angażowało uczniów, aktywizowało ich - zwłaszcza w części eksperymentalnej z użyciem kamery (śledzenia ruchu i wykrywaniu ruchów, śledzeniu gestów), a także pozwoliło doświadczyć wirtualnej rzeczywistości.

Zajęcia wzbudziły duże zainteresowanie. Uczestnicy warsztatów z entuzjazmem podchodzili do wykonywanych zadań i wykorzystywali w praktyce zdobytą wiedzę. Bardzo cieszył ich finalny moment ćwiczeń z robotami, gdy mieli za zadanie odpowiednio zaprogramować robota by wykonał zadania matematyczne.

Był to ciekawie spędzony czas na kreatywnych zabawach i eksperymentach, co mamy nadzieję zaowocuje rozwijaniem potencjału naszych uczniów.

Warsztaty były bogate w treści i różnorodne formy pracy stanowiły pigułkę wiedzy na temat nowych technologii i ich wykorzystania. Pokazały nieszablonowe rozwiązania, inspirowały do zgłębienia problematyki związanej z SI. Dziękujemy jeszcze raz Edukatorom za poprowadzone zajęcia i poświęcony czas!

Zdjęcia wykonane aparatem z #LaboratoriaPrzyszłości.

bottom of page